Atención Visual y Memoria de Trabajo a lo largo de la Vida

 →  ATENCIÓN VISUAL Y MEMORIA DE TRABAJO A LO LARGO DE LA VIDA

Atención Visual y Memoria de Trabajo a lo largo de la Vida

Código: 378
Acronimo: AMETLIFE
Tipo: Grupo consolidado
Email:
Categorías: SH4 The Human Mind and Its Complexity
PS Psicología
Coordinador:
Miembros:
Enlaces:

Lineas de investigación:

Atención Visual Memoria de Trabajo Procesos cognitivos durante el desarrollo Problemas de atención en niños Trastorno por Déficit de Atención Visual Attention Working Memory Developmental Cognitive Processes Attentional Problems in children Attentional Deficit Disorders.



Proyectos más relevantes:

2016-2018 Project as IP (Director of the Project: Beatriz Gil Gómez de Liaño): Visual search and Foraging in typical developing children and children with attentional deficit disorder. Financed by the Ministry of Economy and Competitivity (MINECO): PSI2015-69358-R. 48.400,00 euros. 2013-2015Project as IP (Director of the Project: Beatriz Gil Gómez de Liaño): The role of memory in visual search. PROYECTOS DE COOPERACIÓN INTERUNIVERSITARIA UAM-SANTANDER-EEUU (HARVARD MEDICAL SCHOOL). Financed by Banco Santander. 12.000 euros. 2011-2014 Project as IP (Director of the Project: Beatriz Gil Gómez de Liaño): Effects of Memory Load in Attentional Processes of Closed Head Injury Patients. Financed by the Ministry of Education and Science of Spain: PSI2010-20275. 18.150,00 euros



Publicaciones más relevantes:

Gil-Gómez de Liaño, B., Stablum, F., & Umiltà, C. (2016). Can concurrent memory load reduce distraction? A replication study and beyond. Journal of Experimental Psychology: General, 145(1), e1-e12. Juan-Lizandra, MC; Mendez-Lopez, M; Perez-Hernandez, E; Albiol S (2014) Augmented Reality for the assessment of children’s spatial memory in real settings. PLOS ONE. 9:e113751. Gil-Gómez de Liaño, B., Potter, M. C. & Rodríguez, C. (2014). Working memory effects in speeded RSVP tasks. Psychological Research, 78(1), 124-135. DOI 10.1007/s00426-013-0479-7 Pérez-Mata y Diges, M (2006). Reconocimiento y recuerdo de información falsa congruente. M.J. Contreras, J. Botella, R. Cabestrero, y B. Gil-Gómez de Liaño (coords.). Lecturas de Psicología Experimental (pp. 75-83). Madrid: UNED. ISBN 978-84-362-6760-0. Gil-Gómez de Liaño, B., Umiltà, C., Stablum, F., Tebaldi, F., y Cantagallo, A. (2010) Attentional distractor interference may be diminished by concurrent working memory load in normal participants and traumatic brain injury patients. Brain & Cognition, 74(3); 298-305.

© 2021 Fundación de la Universidad Autónoma de Madrid